به نام آنکه آفرید از عدم

 سلام ...  و سلامتی دوستان

دقیقا نمیدونم یک سال یا دوسال ... چقدر از نوشتن آخرین پست موضوعی مدیریتی و به خصوص آگهی های تجاری می گذره ... این مدت دغدغه ها و سیر مطالعاتم کاملا تغییر کرده بود ودرک این تغییرات احتمالا  برای دوستان قدیمی کاملا محسوس بوده ...

بگذریم... یادمه چند سال پیش از رقابت کوکالا و پپسی نوشتم که مرحوم روبرتو گوئیزتا (مدیر کوکاکولا) چطور با استراتژی بازاریابی منحصر به فردش(در اون مقطع منحصر به فرد بود)توانست حال پپسی رو بگیره!!

                                  

چند وقت در وبلاگ "طنزهای ادبی" رندانه خانوم ، در رابطه با استراتژی تبلیغات و بازاریابی کوکاکولا طنز جالبی رو دیدم که البته نکته های طنزش در مورد کار و کردار بازاریابی ما بیشتر مصداق داره!!!

خوب ماجرا از این قراره که :


نماینده فروش شركت كوكاكولا، مایوس و نا امید از خاورمیانه بازگشت

پرسیدن: چرا در كشورهای عربی موفق نشدی؟

در جواب گفت  : هنگامی كه من به انجا رسیدم با اینکه عربی نمی دانستم اما از فروش خوب و موفقیتم در خاورمیانه اطمینان کامل داشتم!! 

 تصمیم گرفتم كه پیام شرکت را از طریق پوستر به مردم خاورمیانه انتقال دهم. بنابراین سه پوستر زیر را طراحی كردم

پوستر اول مردی را نشان می داد كه خسته و كوفته در بیان بیهوش افتاده بود

پوستر دوم مردی كه در حال نوشیدن كوكا كولا بود را نشان می داد

پوستر سوم مردی بسیار سرحال و شاداب را نشان می داد

پوستر ها را در همه جا چسباندیم

 پرسیدن :آیا این روش به كار آمد؟

جواب داد: «متاسفانه من نمی دانستم عربها از راست به چپ می خوانند و این بود که آنها ابتدا تصویر سوم، سپس دوم و بعد اول را دیدند .

تا اینجا طنز بود ولی این تصویر پایینی متاسفانه جدیه!!

                             

***********            

**همه جا در جستجویت به هوای عطر و بویت ... اللهم عجل لولیک الفرج

**سفر به قم برای من خیلی شاد و جذاب بود ... سفرنامه شو نوشتم ولی ترجیح دادم فعلا تو آرشیو بمونه

**از قم رفتم اهواز و ولایت دومم!! بیشتر از یک سال بود خوزستان نرفته بودم!و این یعنی اینکه چقدر پوست کلفت شدم!!! خوزستان رو خیلی دوست دارم ... حتی اگر صد نسل بین من و وابستگی هام فاصله بیفته ، دوست ندارم از این بخش از ریشه ام جدا بشم.

 

 ** یه لینک جالب :زن مهمترین سنگری که باید فتح شود

 

حق یارتون